Moldovenii din diasporă nu vor fi obligați să achite, din 2027, impozit pentru casele, apartamentele, terenurile sau alte bunuri moștenite în Republica Moldova. Ministerul Finanțelor respinge informațiile potrivit cărora politica fiscală pentru anul viitor ar introduce un astfel de impozit și precizează că regimul fiscal aplicat cetățenilor Republicii Moldova nu se modifică.
„Stop fals! Guvernul nu își propune să impoziteze moștenirea pentru cetățenii Republicii Moldova care se află în diasporă. Aceste interpretări sunt abuzive. Ceea ce s-a propus prin politica fiscală este să fie impozitată moștenirea primită de cetățenii străini, care nu locuiesc pe teritoriul Republicii Moldova 183 de zile. Toți cetățenii Republicii Moldova care trăiesc în țară sau peste hotare, atunci când primesc moștenire, acest venit nu se impozitează. Guvernul, în politica fiscală 2027, nu schimbă nimic”, a precizat ministra Finanțelor, Victoria Belous, într-un video publicat pe Facebook.
Reacția oficialei vine după ce deputata MAN Angela Cutasevici a afirmat că moldovenii stabiliți peste hotare ar putea fi obligați, din 2027, să achite un impozit de 12% pentru bunurile moștenite în Republica Moldova. Potrivit acesteia, proiectul politicii fiscale prevede includerea patrimoniului primit prin moștenire sau donație de către persoanele fizice nerezidente în categoria veniturilor impozabile.
Ministra Finanțelor susține însă că cetățenia este criteriul relevant în cazul moștenirilor și că domiciliul peste hotare nu schimbă regimul fiscal aplicat cetățenilor Republicii Moldova.
„Ești cetățean al Republicii Moldova și locuiești în țară? Ești cetățean al Republicii Moldova și locuiești în diaspora? În ambele situații, patrimoniul primit prin moștenire este neimpozabil. Deci, dacă ești cetățean al Republicii Moldova, faptul că locuiești în Moldova sau peste hotare nu schimbă această prevedere”, a mai declarat Victoria Belous.




































